ÜGYFÉLKAPU
Mi az ügyfélkapu?
Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.
Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?
- az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció),
- korábbi ügyfélkapu törlése
- ügyfélkapu adatok módosítása.
Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:
- törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját, vagy
- nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a konzulátuson az ügyfélkapu regisztrációt.
Ügyfélkapu kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, előzetes időpontfoglalás alapján.
Az időpontfoglalás ingyenes, azért semmilyen esetben nem számítunk fel külön díjat.
A foglalásnál az "Ügyfélkapu regisztráció" pontot kell kiválasztani.
Az ügyfélkapu regisztráció feltételei:
- érvényes útlevél vagy személyazonosító igazolvány
- érvényes e-mail cím
A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.
A regisztrációt követően az ügyfélkapu-rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után az „elfelejtett jelszó” funkció segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat).
A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető.